Läs mer om arbetet vi bedriver inom klubben

Under senaste året har vi i styrelsen fokuserat på vikten av att meritera sina hundar och att locka gråhundsägare till att starta på jaktprov.

Joakim Edvardsson, Styrelseordförande

Vårat gemensamma mål är att jobba vidare med klubben tillsammans med er medlemmar. Det är nämligen så att det är ni medlemmar som ÄR klubben och vi i styrelsen är bara utvalda att leda och sköta den åt oss, vi ber er därför att vara delaktiga i arbetet med vår kära hundras.

Är det någon där ute som känner att du har något att bidra med eller om du har förslag på saker så tveka inte att höra av dig till oss!

Svenska Gråhundklubbens målsättning är att:

• Fortsätta arbetet med att hålla Gråhunden som en av de friskaste raserna.
  • Fortsätta delta i Skk och Säk´s utbildningar för att hålla oss uppdaterade och utbildade.
  • Fortsätta anordna vårt mästerskap samt ungdomsmästerskap för att öka vikten och förståelsen för jaktprovens vikt.
  • Att vara rådgivande vid avel och valpköp.
  • Att värna om Gråhundens mångsidighet som jakthund.
Grundades
Antal medlemmar